DIJETE I KREATIVNOST
Poznato je da se djeca rađaju sa određenom razinom kreativnosti, a koja se razvija dok dijete promatra bliže odrasle. Budući da se kreativnost odnosi na više vještina svako dijete je kreativno.
O pojmu kreativnosti je puno toga napisano i rečeno, ali još puno toga se može reći. Kreativnost je šarolika, a to šaroliko poimanje kreativnosti najbolje je spoznatljivo u kontaktu sa djecom koja su lišena svih ograda, strogih pravila i realnih okvira. Ona su vođena unutarnjom slobodom i iskrenošću, znatiželjom, potrebom za istraživanjem i otkrivanjem svega novoga i drugačijega. Promatrajući djecu potrebno se samo prepustiti tom iskrenom ushitu kojeg iskazuju pri svakom stvaralačkom procesu.Za poticanje i održavanje kreativnosti potrebna je podržavajuća okolina koja vidi i čuje ono skriveno u dubinama dječjeg svijeta, ono nešto što silno želi izaći van.
Da bi dječji kreativni zanos rastao nužno je kontinuirano prilagođavati i stvarati takvo ozračje. Težiti sredini koja ih neće sputavati već će im dopuštati da se izraze do kraja na samo sebi svojstven način. Stoga okruženje treba biti osmišljeno na način da ih jedna izazovna situacija dovede do druge te tako otkrivaju sebe i maksimum svojih mogućnosti .
Kreativnost kod djece vrlo često ima lančanu reakcija pa domišljatost jednog djeteta često rezultira kreativnošću drugog djeteta. Takva jedna zarazna osobina kreativnosti ostavlja snažan utisak na svu djecu kao i na nas odrasle. Ona ima daje osjećaj slobode, samopoštovanja i samopouzdanja. Kreativnost ih navodi da budu orginalni, drugačiji, da vide stvari svojim očima bez straha da će biti neshvaćeni. Kreativnost im doslovno daje krila da se uzdignu iznad svojih ideja i da ostvare ono naizgled neostvarivo.
Također je potrebno potaknuti misaoni proces na način da bude nezaustavljiv, jedinstven i svojstven djetetu, da se ne boji izraziti na tisuću načina od kojih niti jedan nije pogrešan.
I zapravo je lako podržavati tu dječju iskru kreativnosti koja nas sve snažno uvlači u očaravajući dječji pogled na svijet pa svi požele biti dionicima tog nezaustavljivog kreativnog protoka. Jednom otkrivena i upaljena iskra kreativnosti kod djeteta teško se više može ugasiti. A za rasplamsavanje svakako je potrebna podržavajuća okolina koja zna prepoznavati i osluškivati želje tog maštovitog bića koje čezne da ono svoje nutarnje i iskonsko ponudi svijetu, da svoja mala zrnca mudrosti podare dugima.
Biti dionikom tog kreativnog procesa kod djece predstavlja veliku radost, zahvalnost, smislenost, ali i odgovornost da takav jedan potencijal koji se krije u svakom djetetu bude prepoznat, uvažavan i osnaživan.